Country Flavour Music Forum Forum Index Country Flavour Music Forum

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistreerRegistreer 
 ProfielProfiel   Log in om je privé berichten te bekijkenLog in om je privé berichten te bekijken   InloggenInloggen   
  Doneer!Doneer!   

Jack Ingram - Big dreams and High hopes

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Country Flavour Music Forum Forum Index -> Nieuwe CD uitgekomen
Auteur Bericht
CountryFlavour
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo sep 20, 2009 17:36    Onderwerp: Jack Ingram - Big dreams and High hopes Reageer met quote

De lang verwachte opvolger van “This is It” welke alweer dateert uit 2007. Eigenlijk zou dit album eerder dit jaar uitkomen maar gezien Jack Ingram vrij perfectionistisch is en het album niet goed genoeg vond, werd de release uitgesteld. Ik zal dit album dan ook zeer “kritisch” beluisteren en beoordelen of hij daar daadwerkelijk in geslaagd is.

Het nummer “Bearfoot and Crazy” rockt er lekker op los en is het snelst stijgende nummer in zijn carrière. Het nummer gaat over de droom van een kind over de vuurdoop als artiest om vanaf een podium gitaar te spelen” Jack zelf voelt zich ook geroepen om kinderen die de gitaar ter hand nemen en willen spelen, te ondersteunen. Hulp die hij vroeger graag gehad zou hebben van de artiesten die hij adoreerde.

Toen Jack Ingram in 2008 een award kreeg voor “Best New Male Vocalist” moest het merendeel van de aanwezigen een lach onderdrukken. Dit in verband met het woord “New” in de categorie. Jack had immers al een lange weg bewandeld rockend in Roadhouses, theaters en volle stadions.

Persoonlijk hou ik meer van de wat ruwe, zwaardere country stemmen maar toch ben ik zeer te spreken over het geluid van Jack Ingram. Als ik deze cd echter vergelijk met eerder werk zoals “Live wherever you are” en “This is it”, dan is deze cd iets beschaafder en voor mij iets te netjes afgewerkt. De ruwere kantjes zijn eraf terwijl dat vaak net dat beetje extra geeft.

Toch staan op de cd wel enkele lekkere nummers zoals de opening met “Free”. Daarna gevolgd door “Barefoot and Crazy” wat ik gelijk het beste nummer van de cd vind. “Barbie Doll” samen met Dierks Bentley is ook een van de betere nummers net als “Heartache” en “King of wasted time”

Al met al best een aardige cd maar niet een van de beste die ik de laatste tijd in handen heb gehad. Misschien had Jack Ingram de cd niet moeten fine-tunen maar gewoon eerder het album op de markt moeten uitbrengen, zoals gepland was. Dit is achteraf natuurlijk alleen maar gissen want we gaan nooit weten hoe het op dat moment klonk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Country Flavour Music Forum Forum Index -> Nieuwe CD uitgekomen Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Gehost door MessageBoard.nl